מדריך אבני המצבות: אבנים וגוונים יתרונות וחסרונות לכל אבן לחצו לעוד מידע

על אבן שיש חברון

אבן חברון מכונה גם שיש חברון ו/או חברוני היא אבן גירית. מקורה של אבן שיש חברון בעוטף ירושלים וצבעה בהיר בז' עד קרמי, צבע חול ים. ניתן לעבדה בקלות במגוון רחב של עיבודים, בגימור מט או מבריק. למרות חוסנה היא נוחה לעיבוד. מחירי מצבות מאבן חברון זולים יחסית לשאר החומרים לבניין מצבות. מצבות רבות בארץ הן מאבן חברון ו/או מצבות משולבות באבן חברון, כך למשל כל מצבות החיילים והנופלים בבתי עלמין הצבאיים וחלקות צבאיות בבתי עלמין רגילים הן מאבן חברון. אבן חברון נחשבת לאבן הישראלית הנפוצה ביותר למצבות ובחלק מבתי העלמין היא אבן יחידה המותרת לבניית מצבה.

יתרונות אבן החברון למצבות

בעלת גוון בהיר, מחירי מצבות מאבן חברון נמוך יחסית לשאר החומרים המשמשים לבניית מצבות והיא נוחה לעיבוד.

חסרונות אבן חברון למצבות 

אבן חברון היא אבן גיר (אבן גירית) ועם הזמן עלולים להופיע חורים קטנטנים וסדקים ולכן הבלאי שלה יחסית מהיר ובחלוף הזמן דורשת ניקוי תחזוקה ושימור. (קל מאוד לתקן ולשמר) בעיות נוספות: פטריות וירוקת על אבן עקב רטיבות וקירבה לעצים או צמחיה. הפתרון : יש לבצע ניקוי מצבה פעם בשלושה חודשים עם מים ומעט אקונומיקה לחיסול הפטרייה.

קטלוגים מצבות משיש אבן חברון

באתר קטלוג תמונות מצבות אבן חברון מכל הסוגים

מחירי מצבות מאבן חברון

מצבה למנוח/ה יחידהחל מ: 4.000 ₪
מצבה כפולה (זוגית)חל מ: 7.000 ₪
מצבה משפחתיתהחל מ: 4.200 ₪
מצבה קיר/סנהדריןהחל מ: 1.400 ₪

על מצבות מאבן גלילית

אבן גלילית נקראת גם אבן חיפה ואבן ירכא. בגלל מראה הכללי יש הנוטים להגדירה אבן גירית ולא כך הוא. שכן היא סלע דולמיט שחזק ונוקשה מאבן גירית. מקורה באזור חיפה וגליל העליון. אבן גלילית היא מהנפוצות שבאבני מצבה וחזקה דיה על מנת לשמש לבניית מצבות קבורה עמידות לשנים רבות. היא בעלת גוונים צהובים, חומים ובז', משתלבת בנוף הישראלי ותחושה שנוטעת במבקר חלקת קבר עליו מוצבת מצבה מאבן גלילית שהנפטר ישראלי שורשי. אבן גלילית מתאימה גם לפיסול וחיפוי קירות ומאפשרת מגוון אפשרויות לעיצוב החל מעיצוב מצבה מוקפד, אחיד ומלוטש ועד עיצובים השומרים על מראה טבעי ופראי.

יתרונות מצבות מאבן גלילית

מצבה מאבן גלילית חזקה ועמידה לשנים רבות. היא בעלת מראה אחיד ויש אומרים צנוע וארצישראלי שורשי. מצבה מאבן גלילית דורשת תחזוקה מינימלית ומחיריה שווים התוצאה שתתקבל.

חסרונות מצבות מאבן גלילית

על אף חוזקה וחוסנה ברבות השנים עלולים להופיע על חלקים המלוטשים חורים קטנים, אלא שאין להתרגש מכך, בסיסה של האבן קשוח ושינויים מינוריים אינם מורגשים ובמידה וכן הטיפול בהם מהיר ובמחיר זול.

מחירי מצבות אבן גלילית

מצבה למנוח/ה יחידהחל מ: 7.000 ₪
מצבה כפולה (זוגית)חל מ: 14.000 ₪
מצבה משפחתית
החל מ:  7.500 ₪
מצבה קיר/סנהדריןהחל מ: 1.900 ₪

על אבן סלייב 

אבן סלייב מוכרת גם בשמות אבן שלהבת ואבן ירושלמית. אבן סלייב משלבת בין הגוונים אדום, כתום, צהוב ומכאן שמה שלהבת, להבה בוערת. מקורה של אבן סלייב באזור הרי ירושלים.

יתרונות מצבה מאבן סלייב

מצבה מאבן סלייב נוטעת תחושה חמה ומעוררת רגש עז. גווניה הופכים כל עיצוב לאמנותי וייחודי. אבן סלייב עמידה וחזקה במיוחד ודורשת מיומנות וניסיון מצד בונה המצבה.

חסרונות מצבה מאבן סלייב

יש לקחת בחשבון שאבן סלייב דורשת טיפול מדי פעם הכולל ניקוי חריצים טבעיים.

מחירי מצבות מאבן סלייב

מצבה למנוח/ה יחיד
החל מ 7.400 ₪
מצבה כפולה (זוגית)
חל מ 14.000 ₪
מצבה משפחתית
החל מ 7.900 ₪
מצבה קיר/סנהדרין
החל מ 2.000 ₪

על מצבות משיש טורקי (מרמרה)

שיש טורקי ידוע גם בשם מרמרה. מקורו ברחבי טורקיה, צבעיו אפורים ונוטים לגוון כחלחל. שיש טורקי הוא מהנפוצים בעולם המצבות. הוא בעל צפיפות רבה. חוזקו הרב ועמידותו הופכים שיש הטורקי מרמרה לחומר נפוץ למצבות, ורבות ממצבות בארץ ישראל בנויות משיש טורקי.

יתרונות שיש הטורקי

חזק, מראה מכובד, נוח לעיבוד, זול יחסית, אינו נסדק, אינו מתחורר, ועמיד למים ולחום הישראלי.

חסרונות שיש הטורקי

במהלך השנים השיש הטורקי מאבד הברק (בעיקר בגלל שמש קופחת) פתרון: ניתן בליטוש קל להחזיר הברק. יש לקחת בחשבון ששיש טורקי מרמרה לעיתים (רחוקות) מצהיב מעט.

מחירי מצבות משיש טורקי מרמרה

מצבה למנוח/ה יחידהחל מ: 6.500 ₪
מצבה כפולה (זוגית)חל מ: 12.000 ₪
מצבה משפחתיתהחל מ: 6.900 ₪
מצבה קיר/סנהדריןהחל מ 1.800 ₪

על מצבות מגרניט אפור 

הגרניט על כל גווניו הפך למועדף בבניית מצבות על שום חוזקו ועמידותו. גרניט אפור מכונה גם גרניט סארדו וגווניו אפורים ומנוקדים בנקודות שחורות המשווים לו מראה גרעיני. במהלך העבודת בונה המצבה עם גרניט אפור חל תהליך של התרחבות והצטופפות החומר ולכן נדרשת בנייה חזקה ומאסיבית שדורשת בוני מצבה מנוסים בעבודה עם גרניט אפור וגרניט בכלל.

יתרונות גרניט האפור

גרניט אפור הוא חומר חזק ועמיד בפני פגעי טבע ותנאי מזג אוויר. הוא אינו מתחורר עם הזמן, אינו נסדק ואינו מאבד מהברק.

חסרונות גרניט האפור

מראה גרניט האפור נוטה לתעשייתי. גרניט האפור סופג לחות שגורם לעיתים למראה של כתמי שמן פה ושם.

מחירים מצבות גרניט אפור

מצבה למנוח/ה יחידהחל מ: 7.500 ₪
מצבה כפולה (זוגית)חל מ: 13.900 ₪
מצבה משפחתיתהחל מ: 7.900 ₪
מצבה קיר/סנהדריןהחל מ: 1.900 ₪

על גרניט שחור למצבות

מצבות גרניט שחור ו/או מצבות משולבות גרניט שחור הן מהנפוצות שבמצבות על שום חוזקן עמידותן ושמירת מראה "כחדש" לנצח. גרניט שחור כמו שאר סוגי הגרניט דורש מיומנות של בונה המצבה הואיל ובמהלך העבודה של בונה המצבה עם גרניט השחור חלים תהליכים של התרחבות והצטופפות החומר ולכן נדרשת בנייה חזקה ומאסיבית הדורשת בעלי מקצוע מנוסים בעבודה עם גרניט השחור.

יתרונות גרניט שחור

גרניט שחור הוא חומר חזק ומתאים למצבות, אינו נסדק, עמיד לפגעי טבע, אינו מאבד מהברק ואינו דורש חידוש עתידי למצבה. יתרון נוסף בהקמת מצבה מגרניט שחור נעוץ בכיתוב על גבי המצבה שאינו מחייב בעתיד חידוש האותיות וצביעתן מחדש הואיל ובעת הכיתוב על מצבה מגרניט הבנויה מגרניט שחור מתקבל קונטרסט עז החוסך בעתיד צורך בחידוש וצביעת אותיות המצבה.

חסרונות גרניט שחור

חסרונותיו של גרניט השחור מעטים, מלבד היותו בגוון קולט חום ואבק המצטבר לעיתים ומחייב מעבר עם מטלית לחה על מנת להשיבו למצב חדש הוא אינו דורש תחזוקה ושיקום. 

מחירים מצבות גרניט שחור

מצבה למנוח/ה יחידהחל מ: 8.000 ₪
מצבה כפולה (זוגית)חל מ: 16.000 ₪
מצבה משפחתיתהחל מ: 9.000 ₪
מצבה קיר/סנהדריןהחל מ:2.200 ₪

על גרניט אדום למצבות

מצבות הגרניט ו/או משולבות גרניט על כל גווניו הפכו למועדפות בבניית מצבות על שום חוזקן ועמידותן אל מול פגעי טבע ותנאי מזג האוויר ושמירת מראה "חדש" לנצח. גרניט האדום מגיע לאחרונה בעיקר מהודו וסין. גרניט אדום דורש מיומנות של בונה המצבה הואיל ובמהלך העבודה של בונה המצבה עם גרניט האדום חלים תהליכים של התרחבות והצטופפות החומר ולכן נדרשת בנייה חזקה ומאסיבית הדורשת בעלי מקצוע מנוסים בעבודה עם גרניט אדום.

יתרונות גרניט האדום

גרניט אדום הוא חומר חזק שאינו נסדק ומתחורר. הוא עמיד למזג אוויר, אינו מאבד מהברק ואינו דורש חידוש עתידי למצבה. יתרון נוסף בהקמת מצבה מגרניט אדום נעוץ בכיתוב על גבי המצבה שאינו מחייב בעתיד חידוש האותיות וצביעתן מחדש הואיל ובעת הכיתוב על מצבה מגרניט אדום מתקבל קונטרסט עז החוסך בצורך לחידוש וצביעת אותיות.

חסרונות גרניט האדום

חסרונותיו של גרניט האדום מעטים, מלבד היותו כהה יחסית לאבנים לבנות, קרמיות ואפילו אפורות היות והוא קולט חום ואבק המצטבר לעיתים בולט, הפתרון: מעבר עם מטלית לחה מספיק להשיבו למצבו המקורי. 

קטלוגים מצבות מגרניט אדום

לתמונות מצבות משפחתיות בהן מצבות גרניט אדום

מצבה למנוח/ה יחידהחל מ: 9.500 ₪
מצבה כפולה (זוגית)חל מ: 18.000 ₪
מצבה משפחתיתהחל מ: 11.000 ₪
מצבה קיר/סנהדריןהחל מ: 2.200 ₪

על מצבות סלעים

מצבות סלעים בדיוק כמו האדם כך הוא הסלע, מראהו של כל סלע ייחודי וחד פעמי בעולם ובעל אופי משלו. סלע, כמו האדם, יציר חד פעמי. כשמקימים מצבה הדילמה הגדולה מכולן היא כיצד לבנות מצבה שתזכיר את ייחודיות הנפטר וסלע מאפשר זאת ביתר שאת. זה לא אומר שמצבות מגרניט ושיש אינן מאפשרות בידול בין מצבות, זה אומר שמצבת סלעים ו/או משולבת סלעים אמורה לעשות זאת באופן ברור וחד יותר. למצבות סלעים יתרון נוסף ושמו: תחזוקה ושימור - סלע אינו נדרש לתחזוקה ושימור, ושינויים שיעבור ברבות השנים עקב תנאי מזג אוויר אינם מחייבים טיפול כמו באבן מעובדת. לברקת מצבות ניסיון בן עשרות שנים בבניית מצבות מסלעים הדורשות מיומנויות של פיסול סביבתי וציוד מתקדם והיא מביאה אותן לידי ביטוי בפתרונות יצירתיים הקשורים למראה המצבה, לסוג הכיתוב עליה ולשינוע הדורש לעיתים ציוד כבד ומנופים. סלעים הם חומר המתאים לכל סוגי המצבות: מצבות יחיד/ה, מצבות כפולות, מצבות משפחתיות ומצבות קיר (סנהדרין) ומגוון אפשרויות העיצוב עם סלעים רחב מאוד.

יתרונות מצבות מסלעים

מצבות סלעים מאפשרות הנצחה ייחודית לנפטרים. מצבות סלעים אינן דורשות תחזוקה ובלאי הטבעי של הסלע אינו משפיע על נראות המצבה גם בחלוף הזמן, מלבד כיתוב על מצבה שחומרים מסוימים יידרשו בעתיד חיזוקם, בין אם ע"י הברגה ובין אם ע"י צביעה או אפילו סיתות במקרה של אותיות מפוסלות.

חסרונות מצבות מסלעים

למצבות סלעים או משולבות סלעים חסרונות מעטים אם בכלל ובונה מצבה מיומן ומנוסה ימליץ לכם על סלעים הנכונים וסוגי אותיות המתאימים לסוג סלע הנבחר למצבה.

מחירי מצבות סלעים

מצבה למנוח/ה יחיד החל מ: 5.500 ₪
מצבה כפולה (זוגית)חל מ: 9.500 ₪
מצבה משפחתיתהחל מ: 6.500 ₪
מצבה קיר/סנהדריןהחל מ: 1.600 ₪

על מצבות משולבות סלעים

מצבות משולבות סלעים, רעיון מצוין להנצחת זכר של אדם יקר בצורה ייחודית. למעוניינים במצבה מגרניט, שיש, אבנים שמשולבים בה סלע, סלעים כדאי לדעת מראש שבמצבה מסוג זה עליהם להסתייע בבונה מצבות מקצועי וותיק מסיבה הקריטית הבאה: לא כל סוגי חומרים למצבה נקשרים באפן מיטבי לכל סוגי הסלעים ומצבה שהורכבה מסוגי חומרים למצבה שאינם נקשרים אחד למשנהו לא תחזיק מעמד כפי שמצופה ממצבה איכותית. לכן, כשמבקשים להנציח נפטר בדרך של הקמת מצבה משולבת סלעים יש לבחור בבונה מצבות עליו מקבלים המלצות. ברקת מצבות חברת מצבות מהוותיקות ומוערכות בישראל והיא בונה שנים רבות מצבות משולבות סלעים בעיצובים פשוטים ובעיצובים מורכבים במחיר הזול בישראל למצבות משולבות סלעים.

יתרונות מצבה בשילוב סלעים

יתרון הבולט בבחירה במצבה המשלבת סלעים וחומרים קלאסיים למצבות כמו גרניט, שיש, אבן חברון, אבן גלילית, אבן סלייב ועוד הוא היכולת לייצר מצבה מיוחדת. מצבות סלע עמידות יותר ובחלוף הזמן לא מבחינים בחורים או סדקים קטנים ובלאי הטבעי הופך לחלק טבעי ביצירה. מצבות סלעים מתאימות לאקלים הארץ ישראלי, ומתאימות לאנשים מיוחדים, אמנים ועוד. מצבות בשילוב סלעים מתאימות למשפחות שאינן רוצות להזמין מצבה סטנדרטית.

חסרונות למצבה משולבת סלע 

החסרונות במצבות סלעים הוא הצורך בכיתות רגליים בין מסלעה למסלעה על מנת למצוא את הסלע המתאים ביותר לאישיות של הנפטר/ת. מחיר מצבות סלעים לרוב עולה על מחירן של מצבות סטנדרטיות. בחלק מצבות משולבות סלעים משלבים גינה ואז עולה הצורך בטיפול בגננות - הפתרון הוא מערכת השקיה ובעיקר צמחים עמידים למזג האוויר הישראלי החם.

מחירי מצבות בשילוב סלעים

מצבה למנוח/ה יחידהחל מ: 5.500 ₪
מצבה כפולה (זוגית)חל מ: 11.000 ₪
מצבה משפחתיתהחל מ: 7.500 ₪
מצבה קיר/סנהדרין מסלעהחל מ: 3.000 ₪

על מצבות זכוכית ומשולבות זכוכית

מצבות קבורה המשלבות אבנים וזכוכית טרנד ייחודי ומרהיב שצובר תאוצה בעשור האחרון. על מצבות זכוכית והשילוב בין אבנים והזכוכית למצבות קרא/י כאן 

מחירי מצבות זכוכית או בשילוב זכוכית

מצבה למנוח/ה יחידהחל מ: 5.000 ₪
מצבה כפולה (זוגית)חל מ: 10.000 ₪
מצבה משפחתיתהחל מ: 7.000 ₪
מצבה קיר/סנהדרין מסלעהחל מ: 2.200 ₪

על אבנים וחומרים למצבות קיר

מצבות קיר אחידות במידותיהן אבל לא במראה. מעבר קצר בין אתרי יצרני מצבות מוביל למסקנה שכל אחד מהם ממליץ על סוג אבן אחרת כזו המתאימה למצבות קיר, אבל האמת שמצבות קיר טובות נבנות מכל סוגי החומרים למצבות ממש כמו קבורת שדה. אם כן חומרי מצבות קיר הנפוצים הם גרניט, שיש, אבן חברון, אבן גלילית, אבנים נוספות, זכוכית ואף סלעים שעוברים עיבוד מסוים על מנת ליישרם בקצוות ובחזית.

חומרים מומלצים למצבות קיר

חומרים המומלצים למצבות קיר כאמור: אבן גרניט, שיש טורקי, אבן חברון, אבן גלילית, זכוכית וסלעים מיושרים אם כי אנו ממליצים להותיר את אופציית הסלעים (המיושרים) לסוף הרשימה של חומרים המתאימים למצבות קיר.

מחירי מצבות קיר (סנהדרין)

מצבה קיר פשוטההחל מ 1.400 ₪
מצבה קיר מושקעתחל מ 2.000 ₪


לפונים מהאתר תינתן הנחה:

לחץ/י כאן לקבלת ההנחה


אולי יעניינו אתכם גם:

מדריך מצבות

מדריך כיתוב למצבות

בחרו נוסחים למצבה

גופנים (פונטים) מומלצים למצבות

סוגי המצבות

בית נר למצבות מדוע

מצבות אנקדוטות

מדריך הלכות אבל

אזורי השירות שלנו

במידה וזקוקים למצבה מלאו פרטים ונלווה אתכם ברגישות והתחשבות


| מצבות ברקת | תמונות של מצבות | רעיונות לעיצוב מצבה | מחירים | הצעת מחיר | אזורי שירות |

מצבות ברקת 050-5955722 ליאור