1) הטיפ הראשון במצבות: מצבה ככל שתהיה מושקעת לא תשיב הנפטר לחיים ולכן הזמינו מצבה רק על פי תקציב המתאים למצב כלכלי שלכם, מה שאומר אל תקפצו מעל הפופיק.

2) הטיפ השני במצבות: לא משלמים מראש על מצבה. מקבלים מה שמזמינים ורק אז משלמים.

3) הטיפ השלישי במצבות: מזמינים אך ורק חומרים איכותיים למצבה, איך אומרים חכמים "אין לי כסף לשלם בזול". הסיבה: כשחומר אינו איכותי הוא ידרוש בעתיד תיקונים וכשעושים חשבון סופי מגיעים מהר מאוד למותג הידוע "מה שזול עולה ביוקר".

4) הטיפ הרביעי במצבות: את הזמנת המצבה רצוי לבצע מוקדם ככל האפשר. אין איסור הלכתי לעסוק בענייני מצבה בשבעה. רוב המזמינים עושים זאת במהלך ימי השבעה ו/או מיד בסיומה. טיפ זה חשוב לקבלת מצבה איכותית ויפה.

5) הטיפ החמישי במצבות: בוחרים בבונה מצבות וותיק ומנוסה (אגב, עליו להיות קבלן מצבות מורשה מטעם חברת המנהלת את בית העלמין.

7) ראו המלצות אותנטיות בטרם סגרתם עם בונה המצבה.

8) טיפ השמיני במצבות: לאחר שבחרתם בבונה המצבה וביררתם עימו מה המגבלות הקשורות בתקנות בית העלמין בו מוקמת המצבה מתחילה מלאכת העיצוב. כשיש בידכם הנתונים מתחיל שלב התכנון.

9) הטיפ התשיעי במצבות: ראו קטלוגים של מצבות. את הקטלוגים תמצאו באתר של בונה המצבות. בקטלוגים אלו דוגמאות של מצבות אותן כבר ביצע בונה המצבות.

10) הטיפ העשירי במצבות: בשלב תכנון עיצוב המצבה התייעצו עם בונה המצבות בעיקר בעניין חומרים מתאימים לסוג עיצוב שבחרתם, הואיל ומדובר בבנייה, לא כל חומר נקשר לחומרים אחרים. בונה המצבות יספק פתרונות הנדרשים גם במקרים של עיצובים מורכבים.

11) טיפ האחד עשרה במצבות: כיתוב על גבי מצבה. לאחר שלב עיצוב המצבה מגיע שלב כיתוב למצבה שבו אתם מתכננים מיקומים של הטקסט והסמלים, בוחרים פונט וגדלים של הפונט ומתחילים לנסח המצבה.

הטיפים לכיתוב על גבי מצבה: בכיתוב על מצבה מתחילים עם הפרטים הקבועים - (אפשר גם שמות הורים), תאריכי לידה ופטירה, מקום לפ"נ, ת.נ.צ.ב.ה, בהתאם למקום שנותר מנסחים נוסח החופשי. 

טיפ: מצבה היא מנהג ולא חובה הלכתית ולכן כיתוב למצבה אינו כפוף לכללים מלבד החובה לרשום שם הנפטר וכללים הנגזרים מנהלי בית העלמין הספציפי בו נקבר יקירכם.

טיפ לניסוח החלק החופשי במצבה: מחברים נוסח כיתוב למצבה המשקף את אופי הנפטר ונמנעים מהגזמה ודברי רהב.

טיפ נוסף הקשור בכיתוב למצבה: הגהה, הגהה, ועוד פעם הגהה. לאחר שמגיעים לניסוח הסופי מבצעים הגהה חוזרת ורק כשבטוחים שזהו נוסח הסופי מאשרים בחתימה כשלצידה חתימתו של בונה המצבה.

12) טיפ מספר שניים עשר במצבות: בקשו אחריות למצבה.

13) טיפ מספר שלושה עשר במצבות: טיפ זה בעניין חומרים המומלצים למצבה: גרניט שחור, גרניט אדום, גרניט אפור (סארדו), שיש טורקי, אבן חלילה, אבן חברון, אבן גלילית, אבן עצמון, סלעים למצבות מהארץ ומהעולם, וניתן לשלב בין מספר חומרים.

14) טיפ מספר ארבעה עשרה במצבות: לברר מראש סכום אגרת מצבה. סכום האגרה אינו קבוע ונע סביב ה 800 ש''ח למצבה בקבורת שדה ו- 200-350 ש"ח למצבות קיר. הטיפ שלנו הוא לבדוק באם אכן נדרש תשלום האגרה - כחלק מעידוד קבורה בקומות, קבורת קיר/סנהדרין, יש מבין העיריות המממנות תשלום האגרה. 

שימו לב: ככל שבית העלמין מנוהל ע"י חברת קדישא את האגרה מעביר בונה המצבה ולא המשפחה.

לשאלות נפוצות על מצבות, קבורה ואבל לח/י כאן


| מצבות ברקת | תמונות של מצבות | רעיונות לעיצוב מצבה | מחירים | הצעת מחיר | אזורי שירות |

מצבות ברקת 050-5955722 ליאור