✔️ מחירי מצבות ✔️ מחירי חומרים למצבות ✔️מחירי כיתוב מצבות ✔️ מחירי בית נר למצבות ✔️ מחירי אביזרים למצבות

כיצד מתמחרים מצבות

מחירי מצבה נגזרים מהפרמטרים: 
סוג המצבה, החומרים מהם בנויה, סוג הכיתוב עליה, סוג אביזרים הנוספים המחוברים אליה (בית נר, אגרטל, ספסל, גגון, צמחיה ועוד) מורכבות העיצוב ולבסוף המוניטין שצבר בונה המצבה.

סוג המצבה

כיצד הוא משפיע על מחירי מצבות:
לסוג המצבה השפעה על מחירה מכמה סיבות, ראשית כמות החומרים הנדרשת לבנייתה - מצבה המכונה "מצבה חצי" ומצבות קיר (סנהדרין, בקומות) מכילה כמות קטנה של חומר ולכן ההוצאה הכספית בעבור החומר הנדרש לבנייתה יהיה נמוך ביחס למצבות אחרות. נדבך נוסף הקשור לסוג המצבה הוא סוג התשתית הנדרשת להתקנתה. במצבת קיר התשתית מוכנה ונדרשת רק התקנתה בחזית הגומחה. למצבות אחרות בקבורת שדה וקבורה באולמות נדרשת תשתית אותה יבנה בונה המצבה על יסודות המצבה אותם בונה חברת הקבורה. לסיכום: לסוג הקבורה השפעה על מחיר המצבה בעיקר על שום כמות חומר הנדרשת לבנייתה.

האבנים, שיש, גרניט וסלעים והשפעתם על מחיר המצבה

חומרי הגלם למצבה הם המרכיב המשפיע מכולם על מחירה הסופי משתי סיבות עיקריות: 
הראשונה: גרניט (בעיקר) ושיש הם חומרים שהשקעה בחציבתם, עיבודם ושינועם יקרה מאשר אבנים כמו אבן חברון, אבן גלילית, אבן חלילה, אבנים נוספות ובזלת וסלעים מקומיים שהשקעה בחציבתם ושינועם זול יותר. והשנייה: עיבוד שיש וגרניט מחייב עבודה רבה יותר ומכאן שמחירם מתייקר בהתאם, הפלוסים בהשקעה בגרניט ושיש הוא בעיקר, אפשרויות העיצוב, עמידות לאורך שנים ויופיים.

סוג הכיתוב והשפעתו על מחיר המצבה

סוגי האותיות רבים וטכניקות החריטה, הדבקה, צביעה, הברגה ויש שחוצבים ומפסלים האותיות והם שמשפיעים על מחירי האותיות וסמלים על גבי מצבות:
גם הציוד הנדרש, חלקו המתקדם ביותר משפיע על מחיר כל אות וסמל על המצבה. על מנת שיהיה קל לחשב את סכום ההשקעה בכיתוב על גבי המצבה התמחור מתבצע על פי נוסחה קבועה מחיר לפר אות כפול כמות האותיות על המצבה. אגב, בוני מצבות מציעים כיתוב בסיסי ואפילו מלא הכלול במחיר המצבה ואינם מחייבים עבור האותיות בנפרד.

בית נר, כדים ואביזרים למצבה

וכיצד הם משפיעים על מחיר מצבה:
אביזר קבוע למצבות יהודיות הוא בית הנר שכן הטקס לעילוי נשמת הנפטר כולל הדלקת נר. אביזר נפוץ נוסף למצבות הוא כד למצבה (אגרטל), ואביזרים נוספים כמו ספסל צמוד, פרגולה ואדנית נפוצים בעיקר במקומות שנותרו לקבורת שדה. ככל שאביזרים אלו הם חלק אינטגרלי מהמצבה החצוב באבן עצמה החישוב יהיה כלול במחיר אותו יציע בונה המצבה. באם אביזרים אלו נקנים בנפרד מספקים חיצוניים, בונה המצבה יוסיף לעלות את שכר עבודתו לקיבועם למצבה.

מורכבות העיצוב

פרמטר חשוב נוסף במחיר המצבה הוא מורכבות העיצוב: 
ככל שעיצוב המצבה דורש השקעה של זמן ומאמצים פיזיים בהתמודדות עם האבן מצד בונה המצבה כך יעלה המחיר.

מוניטין שצבר בונה המצבה כיצד הוא משפיע על המחיר:

מוניטין בונה המצבות:
שימו לב, בתחום המצבות ככל שבונה מצבות וותיק, מנוסה ובעל שם בתחום בניית מצבות כך יורד המחיר ולא עולה, נשמע מוזר? לאו דווקא - לבונה מצבות מנוסה וותיק נדרש זמן קצר יחסית להקמת מצבה ומאמצים פיזיים פחותים. הוא גם מאובזר ומצויד במכשור מתקדם המסייע לו לבנות במינימום זמן ומאמץ אותה מצבה. כדי לקבל מחיר הזול ביותר בעבור אותה מצבה כדאי לפנות לבונה מצבות וותיק ששמו הולך לפניו הוא לא יגבה מחיר יקר יותר, להיפך מוניטין שצבר הוא כלי שיווקי החשוב מכולם ובונה מצבות מוערך לא יקלקל אותו ולא ידרוש מחיר מופרז.

אגרות

למחירי המצבות יש להוסיף את אגרת רישיון למצבה: 
תשלום אגרת רישיון מצבה עובר לחברת קבורה המנהלת את בית העלמין. מחיר זה נע בין 600-850 ₪ למצבות בקבורת שדה וקבורה באולמות ו 200-300 ₪ אגרת רישיון למצבה לקיר (סנהדרין, מצבה בקומות). הערה: ישנן רשויות מוניציפליות שמממנות אגרת רישיון למצבות קיר ע"מ לעודד הציבור למעבר לשיטת קבורה זו על רקע מחסור חמור בשטחי קבורה.

מחירי מצבות מומלצים:

מחירי מצבות הפשוטות ובסיסיות ביותר נעים בין 4.000 ₪ - 5.000 ₪ לחומרים הזולים למצבות כמו אבן חברון או סלע טבעי קטן וככל שסוג החומר ומורכבות העבודה הנדרשת על פי תכנית העיצוב יקרים יותר כך עולה מחירה בהתאם. עליכם לקחת בחשבון שבחירה היום במצבה פשוטה תחייב השקעות של שיפוץ המצבה, חידוש הכיתוב עליה והחלפת חלקים שאינם עמידים דיים, לכן, מומלץ להתייעץ עם בונה המצבה ולמצוא נתיב שיוביל למצבה איכותית ועמידה לשנים רבות, שתכבד את זכר המנוח ותמנע הוצאות כבדות בעתיד.

שיפוץ מצבה מחירים:

השאלה כמה עולה שיפוץ המצבה מובילה לסיבות שבעתיין נדרשים שיפוץ וחידוש למצבה. הראשונה כמובן היא החומר שנבחר לבניית המצבה מלכתחילה. ככל שהחומר הנבחר יהיה עמיד יותר כך הצורך בשיפוץ עתידי למצבה פוחת. מצבות אבן גיריות הן הראשונות שדורשות שיפוץ בעתיד, אחריהן מגיע תורן של מצבות שיש, ומצבות מהחומר גרניט הוא העמיד מכולם לבניית מצבות אליו אפשר לצרף את מצבות הבזלת וסלעים שככל שחולף הזמן בלאי הטבעי אינו מורגש והמראה הטבעי חוסך הצורך בשיפוץ. הסיבה השנייה בצורך לשיפוץ מצבה וונדליזם ו/או פגעי טבע חריגים. בין פגעי טבע החריגים אפשר למנות גם סערות, מטחי ברד ושקיעת הקרקע ואת הפגיעה בתשתית המצבה מצמחיה עבותה שגורמת להתרוממות הקרקע עד לעקירה חלקית או מלאה וניתוק חלקים במצבה. גם חיות בר, בעיקר מכרסמים עלולים לפגוע במצבות ולהוביל לצורך בשיפוץ. תחזוקה מועטה או לקויה של מצבה והימנעות מניקוי המצבה לפרק זמן ארוך מדי מוביל בחלק' מהמקרים לפטריות המחוררות את האבן. גם חלקים צמודים (מודבקים/מוברגים) למצבה כמו בית נר וכדים לעיתים דורשים החלפתם בחדשים.
מסקנה: אם כן, מחירי שיפוץ וחידוש מצבה תלויים בחומרת הליקויים ותמחור השיפוץ יתבצע אך ורק לאחר בחינה יסודית של הדרוש תיקון (ולעיתים החלפה של חלקים שלמים) והכל בהתאם למצב הליקויים והפגמים.

כמה עולה חידוש כיתוב על מצבה:

מחיר חידוש אותיות מצבה משתנה בהתאם לסוג עבודה הנדרשת, חומרים הנדרשים לצביעתן ובנייתן ואף לגודלן, ככלל מחיר חידוש כיתוב מצבה נע בדרך כלל נע בין 4 ₪ - 75 ₪ לכל אות.

כמה עולה ניקוי מצבה:

את ניקוי מצבה מומלץ להותיר לחברת מצבות ולא חברת ניקיון רגילה שכן שימוש בחומרים שאינם מיועדים לסוג החומרים מהם בנויה המצבה יגרום לנזק ויוביל להוצאה גדולה יותר מחירי ניקוי מקצועי של מצבה נעים בין 350 ₪ - 500 ₪.

כמה עולה ליטוש מצבה:

לא פעם נדרש ליטוש למצבה המחליק סדקים וחורים ומנקה אותה מפטריות ולכלוך עקשן. במקרה זה יש לקחת בחשבון שמחיר הליטוש אינו כולל כיתוב מחדש המחיר יקבע לאחר בחינה במקום ובונה מצבות רציני אינו יכול לתמחר בטרם ראה את מצב המצבה.

כמה עולה החלפת בית נר למצבה:

לעיתים נדרש רק תיקון לבית הנר, החלפת זגוגית ועוד ולעיתים מומלץ להתקין בית נר חדש, בכל מקרה המחירים להחלפת בית נר נעים בין 150 ₪ - 300 ₪ (לא כולל את עלות בית הנר).

כמה עולה תיקון ו/או החלפת כד למצבה

כשהכד למצבה חצוב באבן וחלק אינטגרלי מהמצבה התיקון יהיה בהתאם למצבו של הכד. כשמצבו מחייב החלפה יתמחר בונה המצבה את עבודתו להתקנה בתוספת למחיר אותו גובה יצרן הכד.

סיכום המאמר כיצד מתמחרים שירותי מצבה:

לאחר שפרטנו בפניכם את עלויות הכרוכות בשירותי מצבה בישראל נכון ליוני 2023 אנו יכולים להתחייב בפני לקוחותינו לבניית מצבה יפה בסטנדרט בנייה גבוה, שעמידה לשנים רבות מחומרים איכותיים בלבד במחיר הטוב ביותר אותו יוכל לקבל, כשאת הכל נלווה בשירות אדיב ומתחשב מצבם מנטלי הרגיש של הזקוקים לשירותי מצבה בבואם להזמין מאיתנו שירות. כמו כן מתחייבים לעמוד בלוחות זמנים, למלא כל התחייבות שלנו כלפיכם ולספק את הטוב ביותר שניתן לספק במסגרת תקציב עליו החלטתם ואת התשלום נחייב בסיום העבודה. המלצות עלינו תוכלו לקרוא בלחיצה על הקישור הבא

לייעוץ חינמי ללא התחייבות:

צרו קשר: 050-5955722 ליאור.
אם מעדיפים שאנו נשוב אליכם מלאו פרטים בטופס

| מצבות ברקת | תמונות של מצבות | רעיונות לעיצוב מצבה | מחירים | הצעת מחיר | אזורי שירות |

מצבות ברקת 050-5955722 ליאור