מצבות בבית העלמין אריאל ברקן

על עיר אריאל 

העיר אֲרִיאֵל היא ישוב השוכנת בלב השומרון, ליד כביש חוצה שומרון. אריאל הוקמה בשנת 1978, והוכרזה כעיר בשנת 1998. העיר ממוקמת בגובה הנע בין 500 מטר מעל פני-הים ועד לגובה של כ-706 מטר מעל פני-הים. מבחינה טופוגרפית היא בנויה על גבעה המשתרעת לאורך כ-12 ק"מ.אריאל מכונה "בירת השומרון".אוכלוסיית אריאל היא חילונית ברובה. בעיר נמצאת אוניברסיטת אריאל בשומרון.נכון לשנת 2023 מתגוררים באריאל יותר מ-20,000 תושבים.[5]

שם העיר אריאל 

הגרעין הראשוני של העיר, שהוקם ב-17 בינואר 1978 נקרא בשם הזמני "חרס", על שם הכפר חארס הסמוך. ב-31 בדצמבר 1978 ניתן ליישוב השם "אריאל", על פי הצעתו של זאב וילנאי.אריאל הוא שם נרדף לירושלים ולבית המקדש, ומקורו מהתנ"ך: ”הוי אריאל אריאל קריית חנה דוד ספו על שנה חגים ינקפו...” (ספר ישעיהו, פרק כ"ט, פסוק א'). ביולי 2009 החליטה מועצת עיריית אריאל לקרוא את העיר על שם ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, לבקשת משפחת שרון ובתמורה ליוזמת משפחת שרון לבנות בעיר מוזיאון ומרכז תרבות,[6] אך ועדת השמות הממשלתית דחתה החלטה זו.[7] המילה אריאל ("אראל") מופיעה במקרא במשמעויות נוספת ואף במצבת מישע.

אוכלוסייה

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) נכון לסוף אפריל 2023 (אומדן), מתגוררים באריאל 20,007 תושבים (מקום 115 בדירוג רשויות מקומיות בישראל). האוכלוסייה גדלה בקצב גידול שנתי של ‎1.0%‏. אחוז הזכאים לתעודת בגרות מבין תלמידי כיתות י"ב בשנת ה'תשפ"א (2020-‏2021) היה 91.0%. השכר החודשי הממוצע של שכיר במשך שנת 2019 היה 8,538 ש"ח (ממוצע ארצי: 9,745 ש"ח).[15]להלן גרף גידול האוכלוסייה בעיר להלן גרף התפתחות האוכלוסייה בעיר: 

קצת עלינו

מצבות בבית העלמין אריאיל ובבית הקברות ברקן.

ברקת מצבות מפעל למצבות וותיק ומנוסה ונמנת עם מיטב בוני המצבות בארץ ומייצרת מצבות מכל הסוגים: 

מצבות משפחתיות, מצבות מיוחדות, קבורת סנהדרין, מצבות כפולות ומצבות בודדות מצבות באבן חברון מצבות בשילוב סלעים מצבות מגרניט שחור ובעוד צבעים התמחות החברה היא בייצור מצבות ויש לנו וותק רב בענף. 

המיומנות הרבה במלאכה והניסיון שצברנו, מביאים ערך מוסף לעבודותינו. ברקת מצבות מקפידה על סטנדרט גבוה, שימוש בחומרים איכותיים מקצועיות ללא דופי. בניית מצבות היא בגדר שליחות עבורנו, ואנו מתייחסים לעבודה בהתאם. 

אנו נותנים לכל לקוחותינו ליווי והסבר מפורט באשר לבניית המצבה, לסוג האבן או השיש בהם הם מעוניינים להקים את המצבה, מה אפשר וכדאי להשתמש, מהן אפשרויות הכיתוב וסוגי החריטה הממולצים למצבה , אפשרויות העיצוב ועוד.קיימת אפשרות לבנות מצבות בעיצוב אישי בהתאמה לפי בקשה. 

ברקת מצבות מספקת שירותי שיפוץ וחידוש מצבות, חידוש אותיות וכיתוב שמחקו במהלך השנים וכן ושירות תחזוקה שוטפים . אנו עובדים עם כל סוגי האבנים לרבות- שיש חברון, סלייב, שיש גלילי, גרניט שחור ואפור, ומשתמשים גם באבן טבעית, בסלעים בכל מיני צבעים ומכל מיני סוגים. אנו חברה קבלנית מורשת מטעם חברת קדישא וכן מספקת שירות בניית מצבות ברוב בבתי עלמין בכל רחבי ארץ.

ניתן ליצור עמנו קשר בטל': 050-5955722 ליאור 

בית עלמין אריאל לתושבי ההישוב, בית הקברות ברקן נמצא באזור התעשיה ברקן .

קטלוג תמונות אריאל ברקן 1


דוגמאות מבית העלמין ברקן 2
דוגמאות למצבות מבית העלמין אריאל החדש 3

מה כותבים על מצבה ?

שלב האחרון בהקמתה של מצבה הוא הכיתוב על גביה. 

ראשית  נבחר את סוג האותיות המתאים לעיצוב שנבחר למצבה ולחומר ממנו בנוי המשטח עליו ייכתב הטקסט ואת גודלן. בשלב השני נשלים תכנון הטקסט הבסיסי - שם ההמנוח/ה תאריכי לידה ופטירה עברי ולועזי( שורי מסורת פחות נהוג ) ואם הנכם מהנוהגים לרשום גם את שם האב, אם נוסיף אותם לתכנית העיצובית.יש לזכור שבסמוך לשם הנפטרים (בדרך כלל מעל) נהוג לציין בראשי תיבות פ"נ (קיצור של פה נקבר/נטמן) ולסיים ב - ת.נ.צ.ב.ה / ת נ צ ב " ה (תהה נשמתו צרורה בצרור החיים) או בהקדשה אישית כשביניהם יירשמו הדברים האישיים. 

שימו לב לתקנות בית העלמין בו מוצבת המצבה. ישנם בתי עלמין הדורשים אחידות בחלק מהניסוח, גודל אותיות ואף מונעים מוטיבים מסוימים כמו דיוקן ועוד. אנו מכירים את תקנות כל בית עלמין בישראל ובכל מקרה עם העברת תשלום אגרת המצבה חברה קדישא מוסרת לנו בנוסף לתכנית האדריכלית בה עלינו לעמוד גם את תקנות הקשורות לכיתוב ואנו נעדכנם מראש מהם הכללים הנהוגים בבית העלמין בו מוקמת המצבה. 

בהמשך קישורים למבחר משפטים ופסוקים למצבות שתוכלו לבנות מהם את הניסוח המדויק להנצחה ראויה המשקפת את רוח יקירכם המנוח/ה תהה נשמתם בגן עדן. 

למדריך איך לכתוב נוסח ומה כותבים על מצבה ?